Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
SteinarP

Nya dynor - Vilken firma?

Rekommendera Poster

Behöver nya dynor till min båt.

Någon som vet om ett bra företag att anlita?

Dynorna stals vid ett inbrott och fabriken har inte mallarna kvar.

Vid snabb internetkoll hittade jag detta:

www.madrassfabriken.se

Någon som har erfarenheter?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det verkar ju vid en första titt vara ett alternativ. Själv har jag använt mig av en annan gammal Göteborgsk trotjänare, Galantplast på Odinsplatsen. Man kan inte kalla dom för att vara serviceminded men dom gör fina arbeten. Inte heller vet jag hur dom står sig i en prisjämförelse. Det jag vet är att man får själv mäta in dynorna. Sedan skär dom till skummet. Varpå man får prova in dessa i båten. Efter det att skummet inpassats sys dynorna. Det slutliga resultatet blir riktigt bra (enligt min fru). 

Nu när vi bytte båt hade vi inte tid att jiddra med dynor utan gjorde initialt bara ett skumminlägg till vilket tyget skulle sys senare och det var inga problem. Så mitt tidigare intryck om service fick sig en törn. Dom kanske är lite serviceminded i alla fall./ lycka till/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Roger E

Hej!

Ett förslag till; Vi har precis fått 8 dynor gjorda till båten som blev väldigt bra, nytt skum samt nytt tyg i en väldigt bra kvalitet för 10.700 kr.

Skummet var 10 cm i tjocklek.

Kontakta Yvonnes Sytjänst som även har annons på denna hemsida för en offert med tyg eller eget tyg.

Enligt annons så lämnar dom 10%

Häls.

Roger  14.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Flatmo är annars väldigt bra. Om man har tid att vänta. De har väldigt mycket att göra men håller ett lågt pris.

Vi betalade 2500:- för fyra dynor ut till sittbrunnen av konstläder med passpoal.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej kan ej rekomendera yvonnes sytjänst ja första bemötandet bra

men vid klagomål på under måligt arbete kan du räkna med att du inte får hjälp av dom

dom blir som ilskna bin

niklas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Smart att börja sprida din skit i en 6 år gammal tråd, detta ökar inte din trovärdighet, kanske kan Bobban ge en version också av kunden som började skära och ändra i dynorna innan klagomålet lämnades in.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har legat på utmärkta dynor levererade av ovannämnda madrassfabrik.

Även Galantplast har bra rykte bland mina båtvänner.

Och på frågan om Yvonne, så är den under utredning i en annan tråd, även där har jag erfarenhet via en båtkompis som INTE var nöjd. Det var ju lustigt att ett inlägg av en gäst så tydligt pekade ut Yvonne som bra.....

Sedan är det upp till var och en att välja såklart.

/Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej vill förklara vi nämde detta med dynan innan vi rättade till den!!!

den dynan är den som ser bra ut!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...