Gå till innehåll
onsdag 20 november 2024
Secalka

Ryds 435 Fc, varför så många till salu??

Rekommendera Poster

Letar efter min nästa båt till lilla insjön men det jag blir förvånad över är varför det är så pass många Ryds 435 Fc till salu, ibland till löljligt låga priser.

(Ni vet den lilla båten med en halv ful överbyggnad)

Inte är den vacker men det är ju inte jag heller så går det väl på jämnt ut antar jag.

Eller är den bara för liten när man väl börjar sova i den ?

Går den som en ubåt i sjön eller riktigt bra ??

Har någon haft en sådan och förklara varför ??

ps. Jag behöver veta vad Ni tycker om båten, inte om jag skall ha båten.....15.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Calle,

Har en ryds 435fc fra 94, er meget glad for den, ville dog ikke sove i den, bruger den til at fiske i østersøen og det fungerer fint!

Skal du ud i hårdt vejr, ville jeg vælge en større båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Jag gissar att den är lite svårsåld för att den har utseendet emot sig. Det finns snyggare båtar om man säger så.

Men det viktigaste är ju trots allt hur den går i sjön. Om det skulle vara så att den går dåligt i sjön så har du två bra anledningar att hålla dig borta från den båten.

Men hur den går i sjön bör du kunna ta reda på genom att läsa test om båten, t ex:

Båtnytt 9209 RYDS 435FC, TEST

Du kan beställa testet här om du är intresserad:

Länk

winken som svara på ditt inlägg nämde inget hur båten går i sjön, men det kanske han kan utveckla lite mer.

Har för mig att max rekommenderade motor är 30 hk men det kan nog bli i klenaste laget, gissar att du behöver ca 40 hk för att få lite kraft så du kommer snabbt upp i planing och om du har lite last.

Finns en PDF fil på Ryds hemsida, Historik, Övriga modeller, 2002.

Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har 40 HK på min(max 30 iflg mærke), og det er passende går vældigt fint i søen. Vil du vide mer er du velkommen at maile til mig direkte !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kollade på blocket. Den var väl inte ful....Betydligt mer lik en båt än dom därna styrpulpetarna som det vimlar av. Själv har jag......hrrm....en gammal eka (Som jag tycker är vacker på sitt sätt....i halvskymning).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

435 FC är ju ökänd som en njurbältes krävande båt. Och det värsta är ju sprickorna som bildas under skrovet. Beror på tunt laminat och ojämt från fabrik. Att den slår stenhårt i sjön gör ju inte den dåliga botten att den håller längre. Sedan har dom pajat av trailning. Klarar inte belastningen. Är lika på många av Ryds modeller. Och 485 FC lider av samma brister. Alltså varning för den båten. Om man nu inte kollar under, inte trailar den och fiskar i lugna vatten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppsan, det blev Bayliner svar, kul, kul.

Tittar man på Blocket på en någorlunda moderna kbinbåt så är dessa betydligt dyrare än Ryds Fc 435 och det tycker jag är lite konstigt.

Är det någon av Er, förutom vår norske vän, som har haft en Ryds eller har Ni bara läst tester ??

Ryds tillhör ju trots allt den dyrare prisklassen i styrpulpet/små kabin båtar man kan få tag i. Så alla Ryds kan ju inte vara risiga, eller......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ps. Det är därför jag vill byta min styr....ja Du vet..

//Calle med C

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Sam Pålsson

Hej Ryds tillhör den lägre prisklassen, och då får pruta på kvaliten, så är det!.............

Mvh, Sam.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...