Gäst pj Postad 15 September , 2005 Är ute efter en styrpulpet (ej sportbåt) till min 15hk lång rigg. Båten måste plana med 2 pers, och vara gjord för lång rigg. Gärna lite äldre modeller som går att få tag på begagnat, då min ekomoni är begränsad. Vet att det finns många kunniga personer här. Så väldigt tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 15 September , 2005 Beror på vad Du menar med begränsad ekonomi, förstås. Styrpulpeter är hårdvaluta i dessa tider och ännu värre på våren. Denna fanns på Blocket: http://www.blocket.se/view/5655648.htm?caller=dal_s&l=0&c=1&city=0 Det var det enda jag hittade, annars säljer Du motorn och köper min båt (Finns i min sjöbod med kort rigg) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne77 0 Postad 15 September , 2005 Lustig idé med att köpa båt till motorn.....Brukar väl va tvärt om?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 15 September , 2005 Theri micro fun, var den båt jag kom att tänka när jag såg detta. Men jag vet inte om den tarvar lång rigg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst pj Postad 16 September , 2005 Båten på blocket var helt okej. Tror bara att 15 hk är för lite. Andledningen till att jag väljer båt efter motor är att jag kom över en jä....vligt fräsch 15hk fyrtakt billigt.och vill använda den. Theri micro är för kort rigg. Jag tackar för svaren!! Skickar upp frågan igen och hoppas att fler har förslag på båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 16 September , 2005 Fundera på vad Du kommer att ha båten till. Fiske så är 15 Hk helt ok. Vattenskidor, badleksaker och busa i största allmänhet så är fyr-takt lite tokigt om den inte är rejält stor, då är det två takt Du skall ha. Den planar nog men på maxfart. Jag har en äldre 20 Hk två-takt på en 130 kg båt och den planar med 100 kg förare och några barn. Har Du en ny motor med 15 hk så är det nog att jämföra med en äldre 20 eller 25 hk motor pga av ålder och olika mätsätt på effekten. Tyvärr så är styrpulpet ganska nytt och modernt påfund. Om Du väljer en sportbåt så har Du mycket att välja på, även äldre. Men.......lycka till i letandet. //Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser