Rogwan 0 Postad 14 September , 2005 Hej alla magnumseglare! Är det någon som kan tala om för mig hur fort det går att segla med en magnum? Själv har jag bara lyckats komma upp i 5,65 knop. Sen funderar jag även på hur man räknar ut ett lystal på en båt? Vore tacksam för svar. Blåsiga hälsningar från östkusten RW Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 14 September , 2005 Hej Rogwan. Visst finns det begränsningar på hur fort det går. Jag har dock varit uppe i 8,7 kn vid ett tillfälle i sommar med genakern som är på 25 kvm (att jämföras med spinnakern som är på 23 kvm) Men vid vindar på 6-8 m/sek så kan jag hålla 6-6,5 utan problem. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rogwan 0 Postad 15 September , 2005 Tack för svaret Wille, nu vet jag ungefärligen vad jag har att vänta mig, jag får väl eventuellt byta mina halvdana segel först. Samt lära mig att trimma dem. Med vänlig hälsning/ RW Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser