hustran 0 Postad 13 September , 2005 Som bla.teknisk idiot,undrar jag hur kommer Tv.n att fungera i båten efter omläggningen?Box.Antenn...osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 202 Postad 13 September , 2005 Du behöver en 12v-box. Läs mer här, http://www.teracom.se/?page=1527 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rogwan 0 Postad 13 September , 2005 Varför överhuvudtaget ha tv med sig på sjön? Jag trodde att man hade båt för att slippa allt vardagligt elände däribland tv-n! Alltså skippa tv-n och njut av sjön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 13 September , 2005 Att ha med en TV på båten är upp till var och en. Personligen ser jag bara fördelar med det. Man kan se nyheter, väder och givetvis om regnet står som spö i backen så är det trots allt underhållning. Har man det sedan på en laptop så finns ju möjligheten att se på DVD. Och ungar vill oftast inte bryta sina sedvanliga rutiner, utan titta på sitt favvoprogram innan läggdags. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 13 September , 2005 Det kommer usb tv kort till laptop(dvb-t) kort som fungerar för digitaltv i slutet av detta året. Ett hett tips är att avvakta tills nästa vår då det kommer finnas flera produkter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst xander Postad 13 September , 2005 Jag har ett kort som funkar till laptopen det har funnits flera år. Mvh Xander. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 13 September , 2005 X.. funkar det så bra att du tycker att vi andra ska köpa ett oxå ...? ( vad heter det !) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst xander Postad 13 September , 2005 Här på västkusten funkar det jätte bra, kommer inte ihåg vad det heter. Men Wille kanske gör, då han lagade det för mej i sommras. Annars får jag kolla då det ligger i båten. Mvh Xander. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 13 September , 2005 Nä minns inte vad det var för fabrikat, men det funkade iallafall.;-) /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst xander Postad 13 September , 2005 Då får jag la kolla i båten. Mvh Xander. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 14 September , 2005 För vanlig analog har det funnits ett tag men jag misstänker att du inte tar in marksänd digitaltv och avkodar det med programkort med hjälp av ditt usb-tv-kort? Fria kanaler kan man naturligtvis se. Isåfall får du gärna tipsa om fabrikat och modell. Mvh // Martin S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Per Postad 14 September , 2005 Jo, det finns redan en usb ansluten liten låda för datorn att ta in digital TV med. Den levereras tom med fjärrkontroll så att ni kan känna er som hemma när ni ser TV i båten. kolla länk: http://tven.terratec.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=227 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 14 September , 2005 Den som länken går till är fortfarande för fria digitala kanaler. The Cinergy T² provides everything for receiving digital TV (freeview) Kodade kanaler kräver ju ett programkort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst xander Postad 14 September , 2005 Kör med den vanliga analoga usb-kortet och en Nokia 12V boxer så funkar det. Mvh Xander. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 14 September , 2005 Jösses....så många tekniska detaljer.Nu är det så att jag själv inte har nån tv.ibåten,men har förstått att många andra har.Är nog smått avundsjuk,nu när höstmörkret störtar sig över oss.Tack för alla tips,det blir massor att grubbla över. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 14 September , 2005 Jag har en liten båt så därför är även tv:n liten. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 9 December , 2006 Köpte nu under hösten en lite större TV med DVB-T. Bra pris till hög kvalitet. 2499:- http://www.natalie.se/index.php?cPath=23&osCsid=5336e1185d0f8180002df55241086f4a Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Musik 0 Postad 10 December , 2006 Denna har inbyggd kortläsare. http://www.siba.se/product/product.aspx?Identifier=SE91048 MVH Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
islandman 0 Postad 10 December , 2006 Jag är sugen på denna:http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/43947?opendocument&markID=DVD_VideoDVD-SpelareDVDBarbarSpelar både DVD-skivot, har inbyggd digtitalmottagare för de fria kanalerna, samt hyfsat sto skärm (10,2 tum) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 10 December , 2006 Den där Nextbase är läcker i utförandet, men den kostar lite för mycket tycker jag. Men den har säkert en sugen kundkrets. Jag har en JVC stereo i min båt som tar mp3 och dvd, den tillsammans med den nya tv:n som har samma storlek (10,4 tum) räcker gott för mig. Dessutom så utnyttjar man ju de högtalare man redan har i båten som ger ett bra ljud genom stereon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser