ole_ 0 Postad 12 September , 2005 Tjena! Jag är på väg att köpa en bahama sportbåt med en 60 hk mariner. motorn är från -90. Kommer den duga till vattenaktiviteter som wakeboard, vattenskidor mm. viktigt att den klarar av att dra folk på 90 kg!! MVH Ole Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
baba 1 Postad 12 September , 2005 60 hk låter lite lite för 90 kg. Går säkert, men förmodligen rätt trögt... Dessutom ser båten ut att ha rätt dåligt med svängrum. Det är skönt med lite extra plats eftersom det är rätt klumpigt med skidor/wakeboard och lina mm. Kankse man ska kränga på sig våtdräkt och byta flytvästar mm. Ska du ha en båt för enbart vattensport låter det bättre med en öppen båt enligt mig... Men den ser jäkligt häftig ut . Klart plus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antu 1 Postad 12 September , 2005 Vad väger båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Ole Postad 12 September , 2005 Båten väger runt 400 kg! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-JB- 0 Postad 12 September , 2005 Den där motorn är inget vidare, ger 50 hk på propelleraxeln och går sönder i parti och minut. Köp du båten om den verkar bra men var beredd på att behöva byta motor - priset på båten bör vara därefter. Du vill nog helst ha lite mer kräm i motorn till det du nämner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antu 1 Postad 13 September , 2005 Håller med. Det verkar lite för lite. Jag har en 75 hk Mariner optimax till min Bellan 490R -05. Då kan jag dra upp 90-kilospersoner. I ditt fall är det verkligen gränsfall. Beror på hur duktiga de tunga är... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
baba 1 Postad 13 September , 2005 Upp kommer du nog med den motorn, men hur kul är det att släpa efter en båt 10 sek innan du kommer upp, och hur kul är det att vara helt slut i armarna redan innan du börjat göra första svängen... Nä, det är betydligt roligare att åka efter en båt som har ordentligt med kraft. Tycker dessutom att du bör tänka på det där med svängrum i båten... Själv har jag en DC med lite mer plats än den du tittat på, men jag tycker det är så dåligt med plats att jag tar bort hela soffan bak. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antu 1 Postad 13 September , 2005 En bra regel att köpa lite mer än man tror sig behöva. Om en båt är godkänd mellan 40-75 hk är 75 hk minimum i regel om man vill ägna sig åt vattensport. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser