Volunteer 0 Postad 12 September , 2005 Alla båtar ska tas upp med kran nu och jag har aldrig gjort det förut, dessutom har jag en ny båt. Hur går det till och vad ska man tänka på? Skall köpa bockar också, den typ jag funderar på (Tyrestabocken upp till 500 kg/bock) har en krånglig inställning i höjdled. Jag vet att det är bråttom vid torrsättningen och alla får vänta tills jag skruvat färdigt vilket inte är så roligt. Hur gör man smidigast? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
baba 1 Postad 12 September , 2005 Vad har du för båt? vikt mm... Gör det ju lite enklare att svara på... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LauraA 0 Postad 12 Oktober , 2009 Hej det är samma situation för mig. Jag har en katamaran, en Fkipper 4,5 m lång med en utombordmotor. Jag tycker att Tyrestabocken är för dyra så jag köpte vanliga bockar , med katamaranen är det änklare. Vi får se om det funkar på lördag! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser