Mimmi_CCL 0 Postad 11 September , 2005 Hej! Har nu blivit medlem i detta trevliga forum och ser fram emot att få råd och tisp från er erfarna båtägare. Just nu är jag på jakt efter en bra och prisvärd trailer till en 21 fotare, vikt 2 ton. Behöver ej vara bromsad. Har ingen susning om någonting gällande detta. Någon som har något bra tips att komma med? Vad skall man dessutom tänka på? Tack på förhand! Marina Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mimmi_CCL 0 Postad 11 September , 2005 Hej igen! Talar visst i nattmössan... Båten är ju 23 foot... Marina Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 11 September , 2005 TK-trailer finns på nätet . båtvagn 30km BV2000 http://www.tktrailer.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mimmi_CCL 0 Postad 11 September , 2005 TACK! Den verkar vettig. Ps Hur får man bort landkrabba från sin profil? Önskar en mer värdig titel måste jag erkänna... Marina Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 11 September , 2005 Marina, då måste du skriva många, många inlägg:-D Du stiger i graderna allteftersom och blir kanske vice amiral som jag är just nu.8-) /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mimmi_CCL 0 Postad 11 September , 2005 Vaa??? Hade jag vetat detta så... Nej, skämt åsido ...jag får väl ställa en jädrans massa frågor då, eftersom jag dessvärre inte är någon expert på någonting... Marina Ps I o f s en rolig idé. RESPEKT för Kaptenerna m a o Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 11 September , 2005 Hej, Bålstasläpet har några båtupptagningsvagnar t ex LGF 2000T. Kolla på deras hemsida: Länk. En bra sak med t ex LGF 2000T är att den har en mycket fin vagga så den är väldigt enkelt att ta upp en båt på den och lägga i. Så har de även belysning på sina båtupptagningsvagnar men det är det visst lag på numera. Nackdelen är väl priset som du kan se på deras hemsida. Har själv en Bålstasläpet men en REG 1350, den har en sån vagga också så jag vet av erfarenhet att deras vagga är mycket bra (har använt min i tre säsonger). En annan liten nackdel med Bålstasläpet är att de har bara fabriksförsäljning så du måste åka till deras fabrik och köpa i så fall. De har fabriken i Bålsta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mimmi_CCL 0 Postad 11 September , 2005 Tack! Bor i Stockholm så fabriksköp är i a f inga problem. Marina Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 11 September , 2005 Mimmi! Kolla på blocket ... om du kan hålla ut några månader kommer du garanterat kunna hitte ett bättre beg trailer som passar dig .. om du inte har som krav att det ska vara fabriksnytt :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 11 September , 2005 Kom på en sak ... Ring till den återfösäljare som finns i Sorunda , vägen mellan Tumba och Nynäs , han har mycke bra priser så här års . (han vill nog inte ha trailers på lager över vintern) ..så det kan nog bli en bra affär !!! Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mimmi_CCL 0 Postad 12 September , 2005 Tack Jocke & Seaflower för era tips! Marina Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser