Gäst Landis Postad 10 September , 2005 Hejsan Jag har köpt en glasfiberbåt i våras som var målad med Hempels bottenfärg. Dit jag flyttade båten behöver inte bottnet vara målat. Nu undrar jag om man skulle kunna ta bort färgen och polera upp bottnet istället. Vilken produkt skulle vara bäst utan att skada gelcoaten? Hjälplös Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 10 September , 2005 högtryckstvätt är väl det bästa jag kan komma på.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pizzabagarn 0 Postad 13 September , 2005 Tror att en färgskrapa som du köper på byggvaruhuset kan vara en god ide. Var bara försiktig så att du inte terroriserar gelcoaten. När du kommer till epoxifärgen (läs grundfärgen) så får du väl anpassa arbetet efter hur det ser ut där. Kolla Hempels hemsida för råd/tips Skrapade själv bort all bottenfärg på min gamla båt för att den var så sliten (många lager färg) och det fungerade jättebra med ovan angivna metod. Mvh Bagarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser