bengtll 0 Postad 9 September , 2005 Har just köpt en Uttern 520 HT med en Yamaha 60FEOL, troligen från 1988. Har sökt på Yamaha´s web-sidor men kan inte hitta just den modellen. Är det nån europeisk beteckning Kanske? Finns det överhuvudtaget någon web-info om den, t ex manual, reservdelslista etc? Nån som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bengtll 0 Postad 12 September , 2005 Tack för det, men där finns endast andra betäckningar. Undrar fortfarande vad FEOL betyder........ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 12 September , 2005 Fyrtakt Elstart Oljeinsprutningssystem Lång rigg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 12 September , 2005 Jobbar med tilten...Trabantmotorn säckade ju ihop.... Hade jag fel om modellbeteckningen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 12 September , 2005 o jag ska lyfta??? den var elak....flinar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ospreyrib_com 0 Postad 12 September , 2005 F är inte fyrtakt. Innan antal HP i en beteckning på Yamaha skall det stå F om det är en fyrtakt. T.ex F250. Den beteckningen du har på motorn är FETOL och ovan redan skrivet vad det står för. Förutom F:et som inte egentligen står för något av betydelse utan bara igenkänningsbokstav för alla olika modeller som kommer ut varje år. Det finns t.ex: CETOL BETOL BETOX m.m. Om det står ett Z innan HP, t.ex Z250 så är det en HPDI msakin, detta står för High Pressure Direct Injection. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Skogstomten Postad 14 September , 2005 F står för att det är den F: generationen (6:e) av denna motor sen om alla 6 verkligen har funnits i verkligheten vet jag inte. Kolla tex i körfakta som många ÅF har där olika motorer har testas till olika båtar. Där finns beskrivet vad bokstäverna står för då det gäller Yamaha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser