Smygarn 0 Postad 9 September , 2005 Någon som vet om och issåfall hur man kan avskillja vatten från bensin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 9 September , 2005 Utveckla frågan med lite mera detaljer kring problemet! Är det en flyttbar eller fast tank? Är det stora mängder vatten? mm mm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 9 September , 2005 I ett kärl ligger bensinen i botten då den är tyngre än vattnet. I en tank är det ju inte säkert att den lilla mängden lätt går att tappa ur. Det gäller ju att man har en plugg eller utgående bensinröret på den lägsta punkten. Ett sätt att komma bort från problemet och som dessutom ger någon liten ekonomisk vinst är att köra förbi någon mack som säljer alkohol/bensinblandningen E85. Med alkohol i tanken blandar sig vattnet med alkoholen som blandar sig med bensinen. Förr använde man ibland något som kallades karburatorsprit och det fungerar på samma sätt. Inblandning upp till 15 % E85 är inga problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Smygarn 0 Postad 9 September , 2005 det är en 2liters tank som just nu ligger i garaget hemma tom... men bensinen är i honungsburkar just nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 9 September , 2005 K-sprit finns på macken ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ricky 0 Postad 9 September , 2005 Inte helt riktigt... -Vattnet är tyngre än Bensinen så Vattnet ligger på botten. Själv häller jag inte K-sprit/alkohol i tanken av den anledningen att vattnet som ligger i tanken förmodligen kommer från Bensinmackens kanske skitiga tankar och då brukar se ut som en rostsörja. -Detta vill jag inte ha i mina filter och kör man utan filter så kommer skiten garanterat upp i förgasaren... Jag kör med ett CAW-filter med glasskål så jag kan se vad jag har i tanken och misstänker jag att det är vatten i den suger jag tanken helt tom med en elektrisk bränslepump och sparar bensinen i jeepdunkar, sedan är det bara att lossa inspektionsluckan i tanken och suga ur bottensatsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 10 September , 2005 så du lägger ned tid på att urskilja vatten från 2 liter bensin??? hallå va.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 10 September , 2005 2 liter bensin? ta honungsburken och ställ den utanför garaget, ta en tändsticka och tänd på, efter en stund så har bensinen brunnit upp och du kan återanvända vattnet!;-) /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 10 September , 2005 Haha!! Den var bra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Smygarn 0 Postad 10 September , 2005 Det är ju två timmars körning med den lilla motorn.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 10 September , 2005 Släng skiten och köp ny bensin........även om de så va 20l skulle jag inte ha lagt ner en massa jobb på att få bort nåt vatten, nog för att bensinen är dyr men de finns ju gränser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidstahl 0 Postad 10 September , 2005 håller med föregående talare. Det kostar att ligga på topp. Släng bensinen och köp ny till nästa år. 2 liter , 40-50 liter kunde man lagt lite tid på men inte på två! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser