Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
feffe

Suzuki DT65

Rekommendera Poster

Hej jag har en Suzuki dt65 -82. Den startar och går bra på låga varv men sedan orkar den inte. Är tacksam för alla råd!

Mvh Feffe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gösen

Kolla ic boxen, Kan det även finnas en trottel sensor till förknasarna som spökar ?

mvh Gösen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Har haft en Suzuki DT65 själv (1991).

Högt upp på listan över saker att kolla och ev byta ut är gummimembranet i bränslepumpen.

Sen är en rengöring av förgasarna alltid en vettig åtgärd om man misstänker problem med bränsletillförseln.

Det finns förgasarreparationskit med ny nål säte och packninger om man ser att nål säte ser slitet ut.

Kan vara en hel del annat också som spökar, bara en sån sak som att kolla att stiften är OK, att du kör på rätt stift och har rätt gap. NGK B8HS och gap 0,9-1.0 har jag för mig det skall vara till DT65.

Bra ställe att kolla på sprängskisser och reservdelar är

http://www.brownspoint.com

(Parts Look-Up)

Observera att en del äldre Suzuki parts lists är i PDF och det kan ta en stund innan de visas på skärmen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag har en DT65 -91 som jag just fått ordning på. Det var CDI-boxen. Problemet var att den stannade när den kom upp i normal arbetstemperatur. Fungerade alltså 10-15 min efter kallstart ( svårstartad ) Därefter lättstartad men slog ifrån efter 10-15 sek.CDI-boxen kostar ca. 6000kr så det är ju inte det första man byter men problem med den kan nog arta sig på flera sätt. Ett gott råd är nog att inte mecka för mycket själv med en så pass komplicerad motor.

/peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...