mabe542 1 Postad 7 September , 2005 Båten ska upp på land och renoveringarna drar igång. Bara några helger kvar ( vi tar upp 8:e oktober). Eller hur kommer er höst/vinter/vår se ut? Själv ska jag göra om i akteruffen, sätta upp solceller, byta lite teak i sittbrunnen samt massa annat småfix jag kommer på under tidens gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 7 September , 2005 tänkte låta min snipa ligga i eftersom vagnen gick sönder sist så känns det bäst så. i vinter ska väl den rustas lite bättre och ev. på med lite flexiteek :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 9 September , 2005 Inga fler Nimoägare som kommit hem från sjön? Verkar lite dött här... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxrelax 0 Postad 9 September , 2005 Hej har ni provat den nya chatten? klicka på marinchatten till vänster. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 9 September , 2005 klart att vi har gjort dick! vi är ju inte födda igår ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rogerlarsson 0 Postad 11 September , 2005 Nyss hemkommen från årets sista helgtur. Tar upp nästa helg.Vi har legat ute ca. 30 nätter i sommar som har varit underbra trots varierande väder. Vi har kört ca. 100timmar nu med våran nya VP Tamd41P,helnöjda ! Tänkta projekt är att göra om toaletten,tänkte ta bort den gamla installationen med bottenventil i septittanken. Samt installera solceller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 12 September , 2005 Ja det är alltid med sorg i hjärtat man ser båten åka upp på land. 100 timmar, det va bra jobbat. Vi har inte haft tid att köra så mycket, står fortfarande på 35 timmar. Men vi är så nöjda. Har flera gånger fått frågan om det verkligen va värt pengarna att köpa en helt ny motorn och svaret är alltid ja. Vore kul att se lite bilder på ditt bygge. Jag håller på att lägga upp bilder på andra Nimo 27or på min hemsida, vill du kan jag lägga upp dina bilder där. Vi planerar oxå solceller till nästa år. Har du någon bra plats till dem? Jag tänkte sätta en panel mellan takluckorna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser