jsamuelsson 0 Postad 6 September , 2005 Jag är intresserad av att hitta en begagnad fin Örnvik 610 MC. Är det någon som har erfarenhet eller känner till något om denna båt. Primärt ska vi ha båten som transportbåt till och från sommarstugan på en ö i Stockholms skärgård. Är hytten jämförbar i storlek med båtar av typen Bella 572, TG m fl? Är höjden i hytten tillräcklig? Jag blir glad för alla synpunkter! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Bengt Irenius Postad 6 September , 2005 Hej ! Jag har en Örnvik 610MC till salu. Jag har haft båten i två säsonger och är mycket nöjd (säljer pga större båt där familjen får plats att sov). Jag har nyttjat den som pendlare mellan Nacka och Ornö. Båten är relativt låg med tyngdpunkt i mitten vilket gör den bra i sjön och lättmanövrerad, inte så stort vindfång. Det gör den också ovanligt snygg för att vara mitthyttare. Nackdelen må vara den insteg som finns till ruffen. Kom gärna och titta och provkör. MVH Bengt 0708-249020 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batrookie 0 Postad 7 Juli , 2006 Jag har också börjat kolla lite på denna båt. Upptäckte då att de lite nyare (tex 2004) har Mercrusier 135hk medans de äldre har Mercrusier 145. Någon som vet vilken motor som är att föredra? Kanske den nyare är mer bränslesnål? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser