Gå till innehåll
fredag 28 februari 2025
Gäst Per

STÖLD UR SEGELBÅT PÅ MÄSSAN I HELGEN

Rekommendera Poster

Gäst Per

Till dig som stal mina C-MAP kort ur min privata Beneteau Oceanis 423 på mässan i helgen.

Jag var vänlig nog att låna ut min båt för att Du skulle kunna få möjlighet att titta på båten och Du tackar genom att helt fräckt sno mina c-map kort som satt i plottern.

Det kändes inte speciellt bra att segla hem båten i natt utan dessa kort, jag fixade det eftersom jag har lärt mig att använda vanliga kort vilket du nog varken kan eller har kapacitet att klara av.

Jag hoppas du i framtiden seglar eller kör på grund och skadar din båt så att den blir obrukbar för du har definitivt inte på sjön att göra.

Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kapten Haddock i Tintin har ett bra namn på dylika banditer: Sötvattenspirat.....

För djävligt!

Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mycket tråkigt! Jag var själv på mässan i fredags och gladdes av att få besöka privata båtar och ibland till och med växla några ord med ägaren.

Det finns folk till allt.

Mvh

Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Frida

Osannolikt och beklagligt att andra båtägare kan vara så taskiga mot andra båtägare !

Tråkigt !!

Frida

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ju helt sanslöst bedrövligt dåligt. Man undrar hur f*n personen ifråga tänkte ( eller inte tänkte ).

Jag förstår din stora besvikelse, det mest tragiska är att man blir ju inte förvånad över någonting längre..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst frasse

Hur f-n kan man vara så sniken. Håller med om att personen inte borde befinna sig på sjön. Men antagligen har personen en sån liten hjärna att han varken kan navigera eller köra båt

Frasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det knyter sig i magen när jag tänker på stölder ur och av båtar. När jag sedan kopplar in hjärnan (har nog en sådan) konstaterar jag krasst att vår väld tyvärr inte skiljer sig från det övriga samhället. När jag nu läser vad jag hittills skrivit slår det mig, jag tror faktiskt att vår väld skiljer sig från det övriga samhället genom att inte bara jag reagerar utan flera med mig har skrivit på denna lina. 

Varför jag avslutar detta inlägget med övertygelsen; ifall vi fortsätter att reagera och hjälpas åt att vara observanta på oönskade personer. Så kommer vi att vara tillräckligt obekväma för dom som inte kan skilja på mitt och ditt. Att dom väljer andra områden att stjäla på. För jag är helt säker på att den som tog dina kort aldrig kommer att bli en riktig båtmänniska. Därför att vi måste kunna lita på varandra! /mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vill bara sälla mig till de som beklagar. Låt de inte stjäla ditt humör också bara. mvh /Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Seglare

Trodde faktiskt att pirater höll till borta i Syd Kinesiska sjön och inte i Stockholm.

Fördj-ligt är vad det är helt enkelt.

Seglare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr måste man rensa båtarna från lösa delar eller ha någon som sitter i båten hela tiden under mässorna. Vanligaste stölderna brukar vara elektroniska sjökort, vin/sprit och löstagbara radiofronter.

/Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Bengt S

Otroligt att inte ens båtägarekan vara ärliga, för det är väl en sådan eftersom han/hon hade behov av c-map kort till en plotter.

Bengt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppas verkligen att mässledningen tar sitt ansvar och ersätter dig. De borde ju vara så kunniga och profesionella att de med ryggmärgen kollade att inget sådant litet och dyrt satt kvar. 

Om det var så att alla båtägare var ärliga så skulle det inte finnas någon marknad för stulna båtar och inga båtstölder heller. Inga båtar skulle heller köpas för svarta pengar.8.gif Vilket fint samhälle vi skulle ha...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...