hustran 0 Postad 4 September , 2005 Hej.vad tror ni?Behöver vi vara oroliga för den?Hur inverkar den på sjöfågeljakten?Det gäller ju inte alla höns,ute eller inne.Det sägs att flyttfåglarna sprider eländet.Inte är det bara jag som grubblar.Hur är det med knipor,viggar och alfågel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 5 September , 2005 Alla hönor ska väl va inomhus o vid spisen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 5 September , 2005 Ha ha ha.....Mmmmmm varmt o gött,men tupparna då?ska väl va ute och sprätta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 6 September , 2005 Vi har bytt namn numera...tuppar är ute...vi vill bli benämnda som flyttfåglar.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonte_se 0 Postad 6 September , 2005 Hej Hustran, jag har också funderat på det där. Vete fasen om jag vågar gå ut o jaga Kanadagås med hagelsprakaren. Måste undersökas närmre innan utgång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 6 September , 2005 Hmmm....är det inte just flyttfåglarna som är FARAN? Eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 6 September , 2005 har du pratat med din mamma nu igen eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 10 September , 2005 Jaaaaaa...........Lilla mamma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 10 September , 2005 Har hon varnat dig för alla dom där typerna du faller för nu igen eller???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 11 September , 2005 Nja.......nu är det lilla mamma jag är orolig för.Hon har blivit såååå intresserad av fågelskådning,Nu i helgen dök det upp en klurig man med nån konstig båt......sleko.....eller nåt sånt,hette den.Jag är lite orolig,de har inte kommit hem ännu.........P.S. De glömde kikare. DS. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 15 September , 2005 aha....hur känns det o få kalla mig mig styvpappa då? Nu har vi studerat fåglar , o jag har lärt din mamma en massa latinska namn, bla Picculus cnullaris, en vanlig sädesskvätta alltså, en tystlåten fågel men väldigt avelsflitig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 15 September , 2005 såja....du har nog hört värre misstänker jag.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
baba 1 Postad 15 September , 2005 Tystlåten? då kan det väl inte vara din Morsa... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 15 September , 2005 Blev ngt.förvirrad bara och har sökt i fågelboken efter ovanstående,hittar den ej.Förstår nu attdet är ngn.mycket rarindivid som är sällsynt i våra trakter.Den lär inte vara så tystlåten hellerÄgget faller kanske inte så långt från..........Nyheterna nämnde ngt. om skärpt beredskap i vtyskland,hörde inte så noga men......en sleko kan vad jag har hört färdas både långt och snabbt.....FARA? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 16 September , 2005 ACHTUNG! Är lite deppad här...verkar inte bli av med din mamma du...kan du ge mig ngt tips??? Väldigt vad hon är biologiintresserad...hur många syskon har du egentligen??? Ska fråga din mamma om hon har en syster på Gotland.... Sen får du inte häda Selcon så där..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 16 September , 2005 Förlåt Setve,det var inte min mening att häda din båt.När jag blir lite nervös så drabbas jag av nån sorts dysleksi.Selco,heter den ju.Mor är hemma,kustbevakningen anlände med densamme.Tyvärr måste hon sitta i karantän i vedboden,men inte så länge,5--6 mån. bara.Var lugn hon har återgått till tidigare lustar knyppling och poker.Hon har vad jag vet ingen syster på ön,hemma är vi bara ett syskon.Puh!Lugnet återställt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 17 September , 2005 hrmmm...förstår nu att hon hade lite o ta igen så att säga eftersom du verkar vara det enda hon åstadkommit....karantän? En annan ligger i syretält o försöker få iordning på prylarna igen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
spunk_totte 1 Postad 14 Mars , 2006 Hörde också den, ha ha klockren! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antu 1 Postad 22 Mars , 2006 Fågelinfluensan är inget att göra sig lustig över... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 22 Mars , 2006 Vill bara varna,mamma är ute igen,och fjädrar sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser