Gäst Jojje Postad 3 September , 2005 Hallå Har ett bravo 3 drev som framväxeln slutade att funka på rätt som det va, jag har tagit loss växelvajern nere vid maskinen och fört den fram och tillbaks med handkraft och backen smyger i så fint men framåt händer inte ett dugg. Nån som har någon ide´ vad det kan vara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
publisher 0 Postad 16 Maj , 2012 Hej, Jag bumpar den här tråden. Har ett mycket liknande problem. Växlar funkar som de ska när motorn och drev är kalla. Har man gått några distans i march och kommer till hamn för tilläggning så inträffar följande 1. släpper gasen och puttrar, funkar prima 2. lägger i friläge, funkar prima 3. lägga i växel framåt igen, funkar inte bra alls - hoppar i efter 10sek - 1min juckande har frågat tiotalet personer och fått lika många svar.... blir inte klok. Min setup ser ut som följer MerCruiser 4,2L D-Tronic 250hk -00 Bravo 3 -00 Mercury 3000 Classic reglage -00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser