Gå till innehåll
tisdag 18 februari 2025
HasseGBG

Ett trevligt båtköp

Rekommendera Poster

Jag vill bara berätta om den trevliga upplevelsen när jag köpte min första egna båt i sommar. I väntan på att få mitt hus sålt hade jag tittat på annonser i flera månader efter en trevlig snipa. Så, när en köpare hade skrivit kontrakt på att köpa huset så hade jag hittat en snipa jag ville köpa så vi åkte och tittade på den. Hon är inte särskilt vacker men mycket trevlig och allt verkade vara i bra skick så vi slog till och betalade handpenning. Ett par dagar senare så skrev jag ett e-mail till säljaren för att hålla honom informerad om hur allt fortlöpte och nämnde att jag förvisso kunde prestera en del av de återstående pengarna men att det skulle dröja möjligen fram till september innan vi kunde slutföra köpet. Jag tyckte förvisso att det var lite trist att missa i stort sett hela säsongen men såg fram emot nästa sommar. Dagen efter jag skickat det mailet ringde säljaren och tyckte att vi kunde betala det vi kunde så länge och ta båten så att vi i varje fall skulle få en del sommar med båten. När jag frågade om han verkligen litade på att han skulle få resten av pengarna så svarade han bara ett enkelt ja. När vi hämtade båten så mötte vi även resten av hans familj och rent socialt var det ett mycket trevligt möte. Jag tror inte att deras tillit är sådan att de skulle vara lättlurade på något sätt - kanske är han en god människokännare. Detta var i mitten av juli och sen dess har vi åkt över 300 NM med båten. Vi är mycket nöjda med båten och säljaren har fått resten av pengarna. Det känns värmande att ha fått möta sådana människor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst anders

trevligt att det funkade! du litade ju på honom och la hanpenning utan att hämta båten, han kunde ju teoretiskt sätt tagit hanpenning av flera och sedan sålt den till nån annan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Solskenshistoria. Det finns trots allt hopp för mänskligheten...:-tackar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är gôtt att höra lite trevliga historier också, som motvikt till alla eländeshistorier. /B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...