Stortriss_Pelle 0 Postad 1 September , 2005 Någon som vet vart man kan få tag i en juste sprayhood till en stortriss ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 2 September , 2005 Närmaste kapellmakare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stortriss_Pelle 0 Postad 2 September , 2005 Problemet är att dom tar ca 3500:- för en sprayhood. Båten är värd typ 10.000 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 5 September , 2005 Hmmm, lite av problemet med billiga båtar. Alla stora investeringar blir procentuellt av båtens värde så dyra att man drar sig för att göra dem... Vill du komma billigt undan letar du rätt på stuvbitar med kapellväv eller markisväv och syr själv. Låna nr 9 2004 av tidningen Praktiskt Båtägande så står det hur du gör. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stortriss_Pelle 0 Postad 5 September , 2005 Ah det var ett svar i min stil. Skall be att få kolla på kompisens sprayhood och fixa själv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 10 Oktober , 2005 Hej! Är du säker på att du måste ha en spayhood då...? Jag har en till min båt men jag använder den aldrig eftersom jag tycker att den mest är i vägen. Dessutom tycker jag att dess funktion är ytterst begränsad. Mvh /Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 11 Oktober , 2005 Låna en sprayhood av ngn annan Stortriss-ägare och malla av den så kommer du enkelt och billigt undan... ///Fredrik Oj stog visst redan, har det gått bra. F Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser