Gäst Jens Postad 20 Maj , 2003 Hej! Jag har ett bränslefilter/vattenavskiljare av märket CAV. Huset är helt i aluminium. Hur ofta ska man tappa av med dräneringskranen? Man ser ju inte när det är smuts/vatten i behållaren. Finns det något filter som ska rengöras eller bytas? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Observer Postad 22 Maj , 2003 Är det ett CAV filter helt i aluminium med en mässingsbult genom locket ??, jag har ett sådant i min båt och jag montera bort koppen= botten då det efter ett tag samlas både det ena och det andra där som behövs rensas bort. Filtret jag använder är ett Bosch filter som passar b.l.a Volvo bilar men jag skall till båten i helgen så kan du få nummret på filter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst peter F Postad 23 Maj , 2003 Hej ! Jag har ett samma filter hus som du, men jag har aldrig lossat på dräneringsskruven för att kolla om det finns vatten i behållaren.(dumt). Men jag rekomenderar att du byter finfiltret varannan säsong och var noga med att byta ut samtliga packningar för dom brukar torka ihop. Sen är det bara att lufta bränsle systemet. Lyck till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst thomas Postad 13 Mars , 2004 Hej Är det någon som vet vart man kan hitta ett filter bränslefilter/vattenavskiljare av märket CAV. Huset är helt i aluminium Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Fredrik Postad 31 Mars , 2004 Hej! Jag har bytt min kopp av aluminium mot en genomskinlig kopp av plast, vilket gör att man ser om man bör tappa ut smuts/vatten. Kostar ca 50:- hos Volvo Penta försäljare. Det finns varianter med eller utan filter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser