Gäst Tobbe Postad 1 September , 2005 Tjena Har problem med min utombodare en mariner från -86.. får inte i backen det bara skrapar och lever jävlen ... fram går i bra och jag har provat att dra på växelväljaren i motorn så det är inget fel på inställningen på reglaget.. när jag kände på proppellern så är det ett glapp men kan dra proppellern in och ut ca 5mm. är det något som ska spännas i drevet...? mvh Tobbe Tacksamm för alla svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kjellson 0 Postad 25 Oktober , 2005 hej tobbe, har liknande problem med min mercury från 87. öppnade växelhuset och pinnen som sitter mellan växelväljaren och kopplingen är helt enkelt 2 mm för kort. Det hela är jäkligt skumt, har tittat på sprängskisser och alla delar verkar vara där, men jag tror det slutar med att jag tillverkar en egen längre pinne av ett gammalt hss-borr... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 25 Oktober , 2005 Hej Tobbe! Läs mitt svar på Kjellsson tråd...kanske du har samma bekymmer (och i så fall samma lösning) som jag gissar att han har. Mvh /Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser