Gå till innehåll
torsdag 06 mars 2025
Gäst Marcus

Vart finner man begagnad mekanism till rullfock

Rekommendera Poster

Gäst Marcus

Jag har bestämt mig för att förpassa min fars gamla genua till min altan. From i sommar skall den fånga sol och regn istället för vind. Min tanke är att använda en begagnad rullmekanisk för att rulla ut markisen sedan komplitterar jag med två vinchar så är bygget klart. Har du en sådan här liggande som du vill sälja till mig tro? Vet du vart man kan hitta gamla uttjänta rullmekanismer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Språkpolisen herr Pekpinne

Det heter var finner man och vart åker man. Allt flera har börjat använda ordet vart på detta galna sättet villket betyder att snart godkänns det av svenska akademin. Snart lär vi väl vänja oss med det som nu känns mycket främmande för de flesta svensktalande. Detta var bara en liten iaktagelse i förbifarten. Sedan till frågan. Jag vet faktiskt inte var man får tag på dylika apparater.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Språkpolisens överordnade

Allt fler på detta galna sätt vilket vänja oss vid det iakttagelse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Bo

Bortsett från de språkliga aspekterna. Fråga en segelnakare. Sannolikheten att hitta en uttjänt är inte stor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

www.rullfock.se
Ett lite billigare alternativ som jag inte prövat, bara funderat på att köpa. 
För övrigt, kul med folk som kollar upp språkbruket på forum runt om ... fast inte så informativt för dig förstås. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...