Stortriss_Pelle 0 Postad 31 Augusti , 2005 Hej ! Finns det någon som har nägra bra lösningar på att täta eller göra om ruffluckan på en stortriss ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 31 Augusti , 2005 Bilder..? Var läcker det..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stortriss_Pelle 0 Postad 1 September , 2005 Det läcker i skarven mellan lucka och överbyggnad. Det sitter en riktigt rackig plastlist som både skall tätat och hålla luckorna på plats där. Det bästa vore att hitta på en helt ny konstruktion till en rufflucka. Eller att sätta in en ny ruffdörr med ny infästning. Men vart hittar man sådant ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 1 September , 2005 På min båt sitter det trälister på överbyggnaden, på dessa är plasten uppvilt på utsidan. Ovanpå dessa sitter det mässingslister som luckan glider på. Mässingslisterna rår c:a 5-6 mm utåt kanterna på båten, vilket håller konstruktionen på plats. Tätt och enkelt! Som nödlösning, dvs om man inte vill plasta, skulle jag byta ut de rackliga plastlisterna mot en ny konstruktion av teak med mässingslister vilka behandlas med ädelträolja från Jotun eller Owatrol och sedan tätas med Sikaflex. Snyggt, enkelt och tätt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stortriss_Pelle 0 Postad 1 September , 2005 Smart, jag skall kolla ifall jag kan göra en sådan lösning på min båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser