jimsson 10 Postad 30 Augusti , 2005 Tänkte byta min johnson 70hk -98 mot en lite större 4-taktare och undrar om alla märken har samma bultmönster för att montera motorn på akterspeglen. För att slippa att göra nya hål i akterspeglen så hade det varit bra om den nya motorn hade samma bultmönster, har alla johnson (OMC) samma ? Eller är det någon som vet om man kan läsa om detta på någon web-sida. Snart är båtsommaren slut, snyft. mvh /Jim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 31 Augusti , 2005 När jag bytte min Mariner 115Hk 2-takt till en Yamaha 115 4-takt för ett par veckor sen så passade hålen. Jag fick då höra att alla motorer efter nån gång på åttitalet hade samma hålbild. Så jag gissar att du har goda chanser att slippa plasta gammla hål. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
481GTS 0 Postad 31 Augusti , 2005 Stämmer, i början eller mitten på 80-talet antogs en gemensam standard för motorfäste. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jimsson 10 Postad 31 Augusti , 2005 Tack för svaren. Då är det bara att börja leta efter en bra motor. Bra att man kan välja fritt bland alla märken. /jim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 31 Augusti , 2005 Om du kan tänka dig att avstå från kravet 4-takt har jag en fin Mariner 115 Hk. 2-takt till salu. Om man betänker prisskillnaden på 2 och 4-takt på motor i den storleken så är det MÅNGA timmars btåkning innan man når breake even. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser