Gå till innehåll
onsdag 24 december 2025
Treo_M

Bygga en liten 2 el 3 skrovs båt med MC motor?

Rekommendera Poster

Har renovera nåra båtmotorer men har inte haft nån men alltid vart sugen på en liten leksak 2.gif

Var och badade för nån vecka sen och de kom 2 killar med en liten sak som dom presis fick plats i. Den var ju inte så jätte snygg med efter att ha pratat ett tag kom de fram att dom byggt den. Vart bra impad för den gick ju bra fort och värkade vara kontrollbar med. Dom hadde inte byggt den efter nån ritning bara vart logiska och tänkt på hur vattnet kommer gå runt skrovet osv.... och dom hadde gjort den av marin polyster/glasfiberväv glasfiber spacel och stagat den med björk invändigt.

Berättade för kompisen och han vart bra sugen att bygga en och vi har kommit fram till att vi ska bygga en väldigt låg liten 2 el 3 skrovs båt. Sen kom motorproblemet.... Pratade lite med far min och han berättade om en kille i finland som byggt nå liknande fast med en front monterad MC motor som tydligen fungerade väldigt bra....

Jag har byggt många högtalar lådor av glasfiber och experimenterat med många olika lager för att få en så lätt och stark yta som möjligt så jag kan väll hantera materialet iaf och jag har en bra teknik och göra en direktform runt stagningen osv men men ni vet bäst.... Man vet ju aldrig innan man har försökt brukar jag tänka men de kanske inte gäller nu.... 11.gif

Mvh: Terho.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De kanske är en dum ide men skriva gärna det isf och varför. Ni kan ju båtar och ni flesta har båtar osv. Nån borde ju veta lita iaf....

Kanske ni har en fanatsi ide som kan hjälpa osv. Att vara onödigt kreativ skadar ju inte och vara ibland 26.gif

Mvh Terho

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...