Gäst Brickan Postad 29 Augusti , 2005 Hallå. Nu när säsongen för gästhamnar lider mot sitt slut vore det kul att höra lite erfarenheter av bra och dåliga hamnar. Själv blev jag förvånad av den dåliga hamnen i Visby där man fick ett trevligt bemötande men toa och dusch var helt kass dessutom är det ju tråkigt att ha med sig femkronor när man ska ta en dusch och det utanpå hamnavgift på 210.-(ink el). Tråkigt att man måste ligga där om man vill komma nära den vackra staden. Kalmar var den på semestern trevligaste hamnen med en mycket hjälpsam och trevlig hamnkapten och bra lokaler. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 29 Augusti , 2005 Kul tråd att följa under hösten, kan bli många olika synpunkter på samma hamnar vid olika tidpunkter. För egen del så får jag nog framhäva Gullholmen på västkusten, med Göran som hamnkapten. Det finns nog ingen mer ambitiös på denna kuststräcka. Han står med megafon och dirigerar nyanlända till lämpliga platser. Allt för att det ska få plats så många som möjligt. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 29 Augusti , 2005 Det ska bli skönt att skicka lite ris och ros på Gästhamnarna. Rosen går tveklöst till Västerås gästhamn , Så jäkla fresht med duschar,bastu,wc,kök m.m HUR BRA SOM HELST !! Det lilla riset går till Stallarholmens gästbrygga , OFRESHA DUSCHAR OCH WC , och el till båten !? -slänger väl ut en gammal skarvsladd så fixar det sig....?? Där satt den ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxrelax 0 Postad 29 Augusti , 2005 Hej, Gå gärna in och betygsätt Sveriges gästhamnar. Det blir fler som får nytta av det då.. http://www.maringuiden.se/gasthamnar Här kommer länken till rankingen. http://www.maringuiden.se/listor/;sub=hamn Mvh maringuiden.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
osueco 0 Postad 29 Augusti , 2005 Efter att ha seglat ner en Karlskona viggen till Skåne skulle jag vilja utnämna Lerkil till hallands tråkigaste gästhamn, samtidigt som skånska Mölle får toppbetyg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst xander Postad 29 Augusti , 2005 Hej Brickan! Ett vanligt pris i Bohuslän är 150 kr 30 el. Femkronorna för duschar är det nästan överallt här, med vissa undantag för poletter. Jag kan inte säja vilken hamn som är trevligast, det beror på vad man vill göra. Ibland vill man handla mat, då far man till något ställe där det är en bra affär och inte allt för långt ifrån bryggan tex Rörö, Gullholmen eller Kunghamn. Ibland vill man gå på krogen tex Mollösund, Fjällbacka osv. Illa bemött har jag aldrig blivit, åtminstone inte vad jag kommer ihåg. Men jag håller med Wille om att Gullholmen är en av de bästa, mycket tack vare ica affären och de fina duscharna som var utrustade med många klädhängare och bänkar vilket tanten gillade. Mvh Xander. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst xander Postad 29 Augusti , 2005 Lite fjäsk tål du allt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Sailor Postad 30 Augusti , 2005 Hmmm, tråkigt i Halland. Det finns två pärlor som slår Lerkil med hästlängder avseende tråkighet: BUA - bara namnet. I skuggan av Den Inre Hettan. Har för mig att förr i tiden fanns ett hyfsat klubbhus. Typisk hamn man blir inblåst i, och som är svår att komma loss från. GLOMMEN - en annan blåshamn, med betecknande namn kan man tycka. Tråkig, den också. Hamnen som sådan är fin, men .... Klubbhus med tvätt, har jag för mig. Skall man sedan betygssätta så kommer frågor som toa och dusch och sånt med, när faktiskt miljön är huvudsaken. /Sailor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser