chievo85 0 Postad 29 Augusti , 2005 Jag har fått problem med min båtmotor som är en jonhsson 40 hk med VRO pump! på slutet har det kommit mycket rök och motorn har till sist dött! vad kan problemet vara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonta 0 Postad 29 Augusti , 2005 Har du märkt att det går ovanligt mycket olja åt. I så fall: Troligtvis fel på VRO pumpen. Sök här på forumet så får du svar på hur du pluggar den. h/Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chievo85 0 Postad 29 Augusti , 2005 kan det vara så att vro pumpen ger motorn för mycket olja? o att den därför rök så mycket? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 29 Augusti , 2005 Tjena ! Ja det är det. Ryker det ovanligt mycket ? är det blå rök då ? Ja på min så om den går på tomgång för länge så brukar den vara lite dryg och gå ojämt , men efter några sekunder så slutar det! Det har vell alltid varit problem med dom där vro pumparna, Men råder dej att göra dej av med den, och blanda i tanken! Mvh henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chievo85 0 Postad 29 Augusti , 2005 nja det konstiga är att det inte är svart lr blå rök! det är vanlig vit rök men mer än vanligt: ( Finns det nån stans man kan se hur man kopplar ur VRO pumpen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 29 Augusti , 2005 Om det inte är blå rök , så ska du nog inte ge dej in på den i första hand! mvh henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chievo85 0 Postad 29 Augusti , 2005 vad tror du då att det kan var? den staratr hur bra som helst o efter ett tag så börjar kommer röken o motorn varvar upp av sig själv o till slut så dör den! luft i motorn kan det vara så? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 29 Augusti , 2005 Tjena! Det vill jag ej ge nogåt bestämnt svar på för det vet jag inte, Men det skulle kunna vara att det blir kondens på ett eller annat sätt. Men är det inga andra på detta forum som har erfarenhet av detta med vit rök ? Har sett nogåt inlägg med det .. // Mvh henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Bamse Postad 30 Augusti , 2005 Motorn går för varm o kokar därav den vita röken. Kan ochså vara läck i topplockspackningen så att det kommer lite vatten in i cylinderna. VROpumpen ger iallafall inte vit rök. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser