Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
raxz

Kommer den nån gång gå frammåt?

Rekommendera Poster

Hej. jag har en mercury 25hk -83 men jag får ju aldrig ett passande reglage.. är det någon som råkar ha en sådan motor och vet vart man köper ett passande reglage.. har fått hem ett reglage nyss men ser ut som om det är fel.. I våran motor sitter ett litet hjul där man ska snurra runt vajrar runt och sedan haka fast dom så hjulet snurrar frammåt när man gasar och bakåt när man backar. Det vi gick nu var några gonomgående skruvar som man skulle skruva fast någon stans men jag kan inte hitta ett annat ställe än det där hjulet. Så är det någon som kan antingen hjälpa mig till ett gasreglage som passar eller om det finns något ställe där man ska säta in skruvarna på? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt en 25hk mercury från 84 med gasreglage men där är det inga konstigheter. Det sitter ett vitt litet plasthjul på förgasaren men det regleras av en liten stång som i sin tur flyttas av en plastspak som i sin tur flyttas med gaswiren. Låter det knepigt? Jag kan ta kort på hur det ser ut i min motor och lägga upp en bild om du vill.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. tack jätte gärna vill jag ha en bild.. jag skulle kunna läågga upp en bild på min motor också så man kan jämföra. Vart köpte du reglaget? motorerna bör ju vara ganska lika eftersojm det skiljer bara ett år mellan dom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Reglaget följde med när jag köpte motorn 8.gif.

Ska försöka fixa en bild, har ingen kamera tyvärr men jag kanske kan få låna av en kompis, om du kan lägga upp en bild så kanske jag kan se om något fattas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det kan jag göra... fixar det så snart som möjligt.   det är väl inget hemmabygge till reglage?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

2.gifdet vore väldigt snällt om du kunde lägga uppe n bild på hur det ser utt där vajern ska in..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...