Kummen 0 Postad 26 Augusti , 2005 Hej Är nybliven ägare till denna båt av okänd årsmodell. Nu skulle jag vilja ha hjälp ar erfarna motorbåtsägare. Var finner jag info om gamla flipper modeller? Vad rek. för motor till min f.n motorlösa styrpulpet? Var hitta reservdelar etc till min båt? All info mottages tacksamt av en nybörjare på sjön Kummen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 26 Augusti , 2005 Hej, Ett bra sätt att få veta lite mer om denna båt är att beställa ett test av den som finns i: Båtnytt 7915 FLIPPER 470 S, PROV Testet kan beställas här: Länk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antu 1 Postad 27 Augusti , 2005 En kompis till mig hade en gång en 470, fast en täckt. Den hade han först 70 hk penta på sedan 60 hk Yamaha. Tror dock att den var godänd för 55l hk max. Men en 60 hk fungerar fint på denna båt. Klar fördel är att dagens motorer har lit tiltmöjlighet. Den hade klara studstendenser vid lite sjö. Men med dagens tilt är det inga prolem. Lycka till med din nya båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antenn 1 Postad 28 Augusti , 2005 Hej! Du kan också ta kontakt med Flippermarin i Täby straxt norr om Stockholm www.flippermarin.se dom hjälpte mej med lite data mm till en Flipper sporting från 70 talet som jag hade tidigare! Lycka till med båtlivet! Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hulten 0 Postad 29 Augusti , 2005 Kika på min sida, har själv en 470 GT. Har bla lagt upp en scannad org broschyr där. Jag rekommenderar en motor mellan 40 och 60hk. Har 60 hk på min och det känns lagom även för vattensport, S-modellen är ca 50 kg lättare än GT så du klarar dig nog med något mindre maskin. Med 60 hk 2-takt toppar jag ca 30 knop även med 6 pers och orkar hålla båten planande i farter så låga som 12-13 knop med 4 pers. http://web.telia.com/~u15014327/boats.htm Anser för övrigt att Flipper 470 är en bra insjöbåt med för storleken bra sjöegenskaper. Mvh // H Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser