havetsstorm 0 Postad 23 Augusti , 2005 Hallå! Har problem med mitt ekolod, det är ett stycke naveco, inga knappar nånstans och felet är att den pendlar mellar tex 13.4, 123.5, 0.4 osv bara slumpar upp en massa siffror......dessutom ändrar den sej om jag tex tutar eller slår på nån lampa eller liknade, så fort jag förbrukar ström till nåt annat alltså.......hmmmm vad kan de va för fel undrar ju jag nu, är det nån ide att böka med det där gamla aset eller ska jag skicka den överbord till dem sälla gamla ekolodsmarkerna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Loope 2 Postad 23 Augusti , 2005 Det låter som ett jordningsfel. Pröva med att spruta 5.56 på alla anslutningar och säkringar. Har du gamla typer av säkringar bör du även snurra på dom lite. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 23 Augusti , 2005 mmm skulle kunna va men jag har även logg, compass och gps på från samma strömkabel och dem beter sej inte konstigt alls.....dessutom plinkar ekolodet konstant med ca 1 sek intervaller.......både siffrorna samt belysningen blinkar samtidigt ska de va så eller? det är iaf högst iriterande när de är mörkt.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Selor 0 Postad 23 Augusti , 2005 Jag hade liknande problem med mitt digitala Faria ekolod som satt monterat i min båt från fabrik. Visade massor av knasvärden och blinkade hela tiden. Det gick inte att lita på så jag köpte en plotter med inbyggt ekolod. //Selor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser