Gäst :D:( Postad 23 Augusti , 2005 Hej. Nu ska jag ta upp båten på land för att se om jag kan åtgärda en bensinläcka nånstans i motorn. Nu undrar jag om man verkligen behöver en spolmuff för att köra motorn på land. Går de inte bra med bara en hink och en vattenslang? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
josa 1 Postad 23 Augusti , 2005 Går väl bra med hink plus vattenslang bara riggen är så liten så att vattnet i hinken når upp till vattenintaget samt att du fyller på med nytt kallt vatten kontinuerligt så att vattrentempen i hinken ej blir för hög Har själv gjort på detta vis med en liten 5 hästare. För en större moter skulle jag ändå rekommendera en spolmuff. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrsnoggen 1 Postad 23 Augusti , 2005 Du skall absolut inte köra motorn utan vatten. Är inte bara det att motorn inte får kylning så den kan gå varm. Är också därför att impellern ger sig efter bara en stunds torrkörning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser