Gäst Putsaren Postad 17 Maj , 2003 Någon som vet hur man får plexirutor fina, ta bort smårepor mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Bosse Postad 19 Maj , 2003 Mig veterligt går det inte att få bort repor på plexi. Man måste vara noga med att aldrig putsa med något slipande, göra ordentligt rent från små smutskorn m.m. innan man putsar. Aldrig putsa torrt osv. Inom flygat har man samma problem med huvarna och dem får man sköta som dibarn om de inte skall bli skadade... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Susanna 0 Postad 7 Juni , 2004 Putsa med Autosol Kromglans! Det är superbra!!! Använd en maskin för att putsa, det blir finast så. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 10 Juni , 2004 mmmmmm eller hur. du skulle aldrig få putsa mina rutor iaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_Holm 0 Postad 10 Juni , 2004 Jag höll på och polerade båten med maskin och polish och då passade jag på att testa på en gammal plexiruta till båten. Den blev faktiskt oerhört blank och jag tror man även skulle kunna använda vax efteråt för att få ett bättre resultat. Skulle nog som sagt testa på något annat än det som sitter fast på båten först... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Henke Postad 10 Juni , 2004 På autosol-förpackningen rekommenderas medlet bla. för polering av plexiglasrutor. Själv tycker jag dock att slipmedlet är lite väl grovt och skulle prova någon polerpasta med lite finare slipmedel. Lågt varvtal på polermaskinen och en vettig (snäll) polersvamp kan nog ge ett bra resultat. Tänk dock på att tvätta rutorna NOGA innan. Gärna med T-Röd eller liknande så att alla saltrester och annan skit försvinner. Annars ger poleringen fina repor pga. all skit som dras runt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hitt 0 Postad 11 Juni , 2004 Nja...Var försiktig med T-röd så inte plasten löses upp ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Susanna 0 Postad 11 Juni , 2004 Havetsstorm: Det kan ju vara en bra idé att testa tips innan man förkastar dem helt. Som du kanske vet är det betydligt dyrare att köpa nya rutor än att köpa en tub Autosol. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 11 Juni , 2004 jag ber om ursäkt för påhoppet ......de lät som ett skämt då jag viste att de har en slipande effekt så tog jag för givet att de skulle bli samma resultat som att blästra rutan eller nåt....... man lär så länge man lever Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser