Gå till innehåll
onsdag 05 februari 2025
Jarl

Cheva 5,7 Diselmotor

Rekommendera Poster

Jag har nu en ford 351 i min 27 foots båt som funkar bra ,men som är rätt törstig .

Har nu hittat en 5,7 chevamotor (disel) i gott skick för en billig peng .

Har nogon erfarenhet av bränsleförbrukningen på disemotorn och är det värt att byta med tanke på att diseln är uppe i samma pris .Jag vet ju att 6,2 an och 6,5 är att föredra men dom kostar där efter .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Cheva 5,7 diesel är en motor som inte ens höll i Vans och Pickupper.

Spräckta topplock och brustna vevaxlar hör inte till ovanligheterna i bilar, så i en båt hör dom inte riktigt hemma.

Mvh.

Ricky.

www.smuggler.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med ovanstående 5,7 litarn är ingen höjdare. motorn passar sig inte för diesel drift och den råa starka gången och vridmomentet som en diselmotor har.

därimot är den en utmärkt bensin motor Gms 5,7litare en riktig slitvarg!!!! Har en själv!!! men det var inte frågan....

6,2 eller ennu hellre 6,5 turbodiesel på 200hk är därimot utmärkta för marin konventering, tror att hansen marin har färdiga sattser till dessa maskiner eller sök på blocket. men som sagt dom är dyra men trofasta och det är viktigt på sjön!!!

Hellre en dyr motor att lita på en en billig att skrota!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ps: annars har ford en 7,3 litare med riktigt ruggit vrid i. men tyvär ganska dyr den oxå!!! Lycka till!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...