Gäst Fredrik Postad 22 Augusti , 2005 Halloj! Skulle behöva en mikrovågsugn ombord, mest pga platsbrist, för snabb värmning av mat etc. Finns det 12 V ugnar, hur funkar det ni som har? Eller är det 220 V som gäller? Förslag på modeller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 22 Augusti , 2005 Jag har en Samsung i lastbilen, vet dock ej om den är på 12 eller 24 volt. Men den funkar bra när man behöver en snabblunch. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Selor 0 Postad 23 Augusti , 2005 Det finns 12V ugnar men de är mycket dyra. Räkna med 6000-7000 för en bra. Själv har jag installerat en 2kw inverter för att kunna köra min 220V micro även till sjöss. Tänk dock på att microugnar drar mycket effekt vilket resulterar i mycket hög ström i ett 12V system. Batterierna dras givetvis ut fort också. Du behöver nog ha 35 kmm kabel mellan batterierna och invertern/micron. //Selor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser