Gäst Magnus Postad 21 Augusti , 2005 Hej! Jag har en trycktank liggande som ja inte vet va den är till riktigt... Ja hade tänkt använda den till en yamaha 5hk -85,men ja tycker anslutningen till tanken ser för grov ut till den motorn. Nån som vet vad för slang och koppling ja behöver köpa för att de skall passa till den yamaha motorn? Bifogar en bild.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 21 Augusti , 2005 Kolla på Biltema. De har flera kopplingar. Är det gammal slang så kan du köra ny med blåsa och allt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Magnus Postad 21 Augusti , 2005 Ja har ingenting.....varken slang eller koppling......problemet är att ja inte vet vilken koppling som passar den tanken... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Magnus Postad 21 Augusti , 2005 Jo visst kan ja göra det....bara dom har en sån koppling,så ja slipper åka 6 mil i onödan.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Magnus Postad 21 Augusti , 2005 ja har kollat biltema på nätet....kollat lite bilder.....dom har till yamaha.....men de är svårt att se om de passar till den tanken.....vet ju inte va det är för nån.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Guest Postad 21 Augusti , 2005 Om det står Quicksilver på tanken så gissar jag att detta är en Mercury/Mariner tank. Anlutningen ser ungefär ut som den vi har på motorsidan till vår Mariner 1995. Tanken till denna saknar dock lös anslutning, slangen sitter påstucken på en nippel. Obs att det finns äldre Merc med en helt annan anslutning och att äldre Mariner kan ha Yamahaanslutning, så ta med dig tanken och koppla när du köper. Biltema verkar inte sälja denna anslutning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Magnus Postad 22 Augusti , 2005 japp....tanken heter Quicksilver! Du vet inget annat billigt ställe än biltema som säljer en koppling som passar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jingesson 0 Postad 25 September , 2005 Är ju OMC koppling eller.Har ja liggandes isåfall.Vart bor du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 25 September , 2005 Jag kan utfärda en varning för Biltemas slangar / kopplingar, köpte en plasttank där i våras. Tanken är kanon men den slang med blåsa jag köpte är full med sprickor och ser ut som den vore 10 år gammal. Den blev sådan efter bara ett par veckor. Den var i och för sig billig men är det ren skit så känns det ju som man kunde lagt pengarna på något av kvalitet direkt om man vetat om det. Mvh // Martin S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser