Gå till innehåll
torsdag 09 januari 2025
Marialu

Styrpulpetare med två pulpeter?

Rekommendera Poster

Vi har vuxit ur vår gamla styrpulpetare och letar nu efter en större. Vi vet ungefär vilka egenskaper den ska ha: Ca 5,5 m lång,  två pulpeter och kapellbågar så att man kan skapa en liten akterruff. Alltså ungefär som en Crescent Dorado fast lite mindre. Finns det någon kunnig person som vet om det finns någon båt som passar skapligt överens med våra önskemål?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Buster XL (nya el gamla modellen) med kapell.

Silver Hawk 540 DC med kapell.

MV-Marin 5400 med kapell.

Så har du ju s k bowrider som är en korsning mellan styrpulpet och daycruiser, t ex Yamarin 5220, 5820, Askeladden 535 bowrider, Finnmaster 5700 Open, Uttern T55, Ryds 520 GTX m fl. Samtliga av dessa har dubbla pulpeter och även en sittbrunn i fören.

Jag har en Yamarin 5820 själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan verkligen rekommendera Silver Hawk 540 DC. Har haft min i 2 månader nu och är helnöjd. Under kapellet så kan 5 pers åka bekvämt. Ett annat plus är att det finns väldigt mycket stuvutrymmen. Båten är ju även oöm och lättskött...Lycka till

Hälsningar Niklas... 

post-11817-1394234457,4257_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en Yamarin 5200 och är jättenöjd. Skall du köpa nytt heter den nya beteckningen Yamarin 5210.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Uttern tillverkade en modell som heter 5105 som stämmer in på din beskrivning av dubbelpulpeter. /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Wahlborgs Marina ute Hinsholmskilen i västra Göteborg importerar och säljer en kanonfin dubbelpulpetare som har bland de bästa sjöegenskaperna jag stött på. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad den heter, och den finns inte med på deras hemsida heller. Men det ligger en på planen utanför deras butik. Skall man köpa något i den klassen så rekomenderar jag att titta på den iaf. Ha det gott. /B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för alla svar! Alltid enklare när man vet ungefär vad man ska leta efter i den här djungeln... Nu ska bara rätt objekt dyka upp till rätt pris också :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...