Gå till innehåll
måndag 13 januari 2025
Jproud

crescent 418ht eller flipper 450ht

Rekommendera Poster

Är inne på att köpa en liten ht båt. Antingen crescent 418 eller flipper 450. Jag ska ha båten i havet. Och vill kunna gå ut om det är lite sjö. Vilken av dessa båtar ska jag köpa? Eller finns det några bättre båtar på max 4.5m? Övriga kommentarer av dessa båtar är också välkommna. Väldigt tacksam för svar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

köp en cresent tror att flippern har triamaranskrov eller katamaran skrov o dom slår duktigt i sjön . creseneten har bättre skrov häls rillez

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för informationen... Fler komentarer mottages tacksamt..För i min hjärna är jag redan i garaget och grejar med en liten ht båt.. Men det lutar väl åt en crescent 418 ht. Det jag främst vill veta är vilket ht båt som beter sig bäst i lite sjö?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp inte en för liten båt bara. Min Styrpulpet är 410cm lång och det blir faktiskt lite läskigt när det går stora vågor. Med en femmetersbåt tror jag att du känner dig mycket säkrare i lite sjö.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som tidigare sagts, lite längre båt tar vågorna bättre. Min Örnvik 550 HT är till salu; 5,36 lång. Se: www.angelfire.com/pro2/ulfa/ //Ulf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Riktigt fin båt ulfa!! Dock inte min prisklass...har kollat lite på crescent 435ht. Nån som vet om är lång lr kort rigg på den? Och jag har inte tänkt att gå ut om det tokblåser...Men med min nuvarande plasteka kan jag inte gå ut om det blåser pyttelite, och dvs nästan aldrig. Fortsätt gärna med kommentarer. Och tack till er som har svarat!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Köp inte för liten båt! för när du har gått ut och det börjar tokblåsa så ska du ju hem oxå! Titta på lite större båt runt fem meter med kanske en lite äldre motor, då blir ju priset därefter. Sedan till nästa säsong så kan du ju titta efter en nyare snurra istället. Så skulle jag gjort. /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu ska jag ju egentligen inte ifrågasätta er. För jag är ett blåbär när det gäller båtar.Men d gör jag ändå:lol: Kan verkligen runt 70 cm på längden och kanske 30cm på bredden göra så mycket för stabiliteten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...