bjornsyse 16 Postad måndag kl 09:46 Hej! Precis blivit med Orrskär 850 ifrån 1981. Fin båt, och håller på att bekanta mig med den och funderar på ev. uppgraderingar. Det sitter en avställningsyta/träplatta med gångjärn över diskhon. Man uppskattar ju alla avställningsytor men jusst den är jag lite kluven till. Varje gång man vill använda vattnet måste man liksom fälla upp den åt ena sidan 180 grader och låta den vila på en konsol över soffan. Om det då står saker på den så måste man ju börja med att plocka bort dem bara för att man vill ta lite vatten eller tvätta händerna. Det blir ohållbart tror jag. Ni som har båten, vad är era erfarenheter? Jag skulle vilja utforska hur man ev. kan bygga om den så att den inte fälls med ett gångjärn utan snarare går på glidskenor så att man skjuter den åt sidan och ås den lägger sig på stödkonsolen. Då kan all disk eller vad det nu är som står på den kan ligga kvar temporärt. Hälsningar Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser