Pl59 0 Postad lördag kl 19:59 Hej! Köpte en båt för ett tag sedan där en Yamaha 30hk styrpulpet hängde med. Var ute och testade motorn en gång och startade då utan några större problem. Var idag ute igen och fiskade och funkade då kanon under större delen av dagen. Var en del start och stopp utan problem. Efter en längre lunchpaus var det dock helt tvärstopp. Elstarten orkade inte dra igång motorn och efter cirka 5-10 försök så fanns det ingen liv över huvudtaget. Kanske är värt att tilläggas att jag under färden påväg in till lunchstället reagerade på 2-3 lustiga ljud ifrån motorn men funderade inte mer kring det just då. Undrar vad som kan vara felet? Är extremt okunnig kring både motorer och elektroniken runt om kring men uppskattar alla tips. Testade med nytt batteri så det är inte problemet. Det enda jag kan komma på är ifall någon kabel gett upp alternativt tändstiften? Hur felsöker jag isåfall vad som kan vara fel? Tacksam för alla tips. Mvh Pontus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 138 Postad måndag kl 04:50 Då det inte blev bättre av test med annat batteri, så verkar det vara någon kabel som inte är ordentligt dragen i motorn. Har du känt efter på de kablarna som kommer från batteriet in i motorn, så att de inte glappar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser