Ramba 5 Postad 25 April (redigerade) Hej! Jag har två frågor som jag är nyfiken över. Dom två hålen som jag markerat i röda cirkeln, de är väl för avgaserna? Jag tittade till dom inför sjösättningen och de såg lite slemmiga/kletiga ut inne i hålen. Ska det vara så? Behöver jag rengöra det på något sätt? Det andra är att när jag provstartade motorn häromdagen så såg några oljiga ränder ungefär där jag markerat på bilden i gult, vad är dessa ränder för något? Är det något jag behöver oroa mig för? Ränderna var rätt ljusa så det var inget "mörkt oljigt" Tacksam för all hjälp och tips! Redigerad 25 April av Ramba Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 722 Postad söndag kl 07:21 Det där är nog typiskt för den typen av motorer. Du kör ju med oljeblandad bensin och en del av oljan kommer ut med avgaserna. Det mesta av avgaserna åker ut genom propellercentrum. De två hålen du ringat in finns för att en del av avgaserna skall gå ut där, mest för att inte mottrycket i avgassystemet skall bli för stort när man startar motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser