Kakelkungen 1 Postad 7 April Hej snackade idag med en kille om att optimera min suzuki df40 4-takt och han påstod att ur den motorn går det att ta ut ungefär 75 hk genom att ta bort strypning på insugssidan och sedan uppdatera mjukvaran i ecu.är det någon som först och främst sitter någon strypning på insugssidan på denna motor.om någon har hört ordet restriktor som finns i yamahas motorer.det är en bricka i plast man tar bort sen är strypningen historia.men frågan är innan jag tar beslut om optimering eller inte så vill jag veta om det sitter någon strypning på min motor.så här ser det ut på insugssidan.ett antagande:jag lättar på övre skruven för att lösgöra kåpan,sen tar jag bort dom fyra skruvarna som håller insugsgummit och sist slangklamman lossar jag och vad finns där innanför.sitter det någon form av restriktor på suzuki df 40-2010? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 995 Postad 7 April 21 minuter sedan skrev Kakelkungen: Hej snackade idag med en kille om att optimera min suzuki df40 4-takt och han påstod att ur den motorn går det att ta ut ungefär 75 hk genom att ta bort strypning på insugssidan och sedan uppdatera mjukvaran i ecu.är det någon som först och främst sitter någon strypning på insugssidan på denna motor.om någon har hört ordet restriktor som finns i yamahas motorer.det är en bricka i plast man tar bort sen är strypningen historia.men frågan är innan jag tar beslut om optimering eller inte så vill jag veta om det sitter någon strypning på min motor.så här ser det ut på insugssidan.ett antagande:jag lättar på övre skruven för att lösgöra kåpan,sen tar jag bort dom fyra skruvarna som håller insugsgummit och sist slangklamman lossar jag och vad finns där innanför.sitter det någon form av restriktor på suzuki df 40-2010? Samma fråga igen!!?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser