Jalw 5 Postad 2 April Hej Har en VP 4.3 Gxi (CF) 2004 med DP-SM drev och det är två anoder som jag behöver byta, se bilder, var får jag tag i dom ? Dom jag hittar till det drevet är alldeles för stora, mina är ca 4x6cm. //Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kiwi- 0 Postad 3 April Jag har också ett DP-SM och tycker den där anoden ser ut som någon nödlösning man monterat. Så här borde det se ut: Grejen med elkabel till sig har liknande funktion som en anod och kallas för "Active Corrosion Protection" men oklart hur bra det fungerar efter 20 års tjänst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jalw 5 Postad 3 April 2025-04-03 vid 06:59 skrev kiwi-: Jag har också ett DP-SM och tycker den där anoden ser ut som någon nödlösning man monterat. Så här borde det se ut: Grejen med elkabel till sig har liknande funktion som en anod och kallas för "Active Corrosion Protection" men oklart hur bra det fungerar efter 20 års tjänst. Hej Tack för svar !! Jag beställde 2 st som på bild såg ut som dom jag har. Men när jag fick hem dom insåg jag att dom var alldeles för stora men ser på din skiss att det är precis sådana jag har fått hem. Ska försöka få till det enligt skissen istället för att leta nya 🙂 Kan behålla nr 2 tilla nästa gång det är dags. //Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 558 Postad 3 April Anoder av zink har utgått. Aluminiumanoder heter 24007660, och magnesiumanoder för sötvatten 3863480. Beställes styckvis. Kostar skjortan. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser