jollas 12 Postad 2 April Halloj! Är på väg att byta denna men funderar på hur jag ska få loss slangen på insidan. Tittar man på den nya genomföringen så ser det ut som att det är typ snabbkoppling som på en vattenslang. Där trycker man ju en ring bakåt samtidigt som man drar i slangen. Är det samma på denna? Finns det andra sätt....tänker att den är i plast så ett välriktat slag på yttersidan så brister den så att man kan ta hela insidan del inåt...Sista bilden är insidan och som vanligt är det extremt trångt...Jag ser ju låsringens ändar så där tänker jag att det nog ska gå att få bort. Det gråa är väl änden av oljeslangen och dess koppling Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 560 Postad 3 April (redigerade) Tryck in den vita grejen så lossnar kopplingen. Det svåra är spårryttaren på insidan. Redigerad 3 April av Rollen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jollas 12 Postad 3 April Tackar för svar! Jag gjorde en 40 cm lång krok där jag tog en 6mm 4kantsprofiljärn och böjde den 90 grader ca en cm från ena änden. Med den kunde jag trycka upp chipset på anslutningsröret. Ungefär som ett jättelångt L. Spårryttaren tog jag ett 40 cm långt 20 mm plattjärn i 1.5mm tjocklek och borrade ett hål i nederkant som var 13mm i diameter och sågade av hålet på mitten så att änden på plattjärnet fick en inåtgående halvmåne. Med detta kunde jag trycka av spårryttaren. Funderar på att ta detta plattjärn och svetsa tunn plåt på båda sidor av plattjärnet så det blir som en hållare för att montera tillbaks den. En liten magnet på ena sidan borde göra så att man inte tappar spårryttaren. ....tror jag... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser