Grytnas 0 Postad igår kl 13:46 (redigerade) Edit: Gissar att jag kanske la detta ämne i fel grupp och att teknik/el hade varit bättre. Verkar dock inte kunna flytta ämnet dit. Hallå där forumet, Ny här som medlem även om jag som gäst har tagit del av, och uppskatta, all den kunskap som finns här. Jag köpte nyligen en båt osedd och noterar spännande nya överraskningar när jag förbereder den för iläggning. Båten är en Saltö 575 styrpulpet med tillhörande Mercury 90 hp 2 takt från tidigt 00-tal. Jag har några frågor kring gasreglage som jag hoppas att någon sjöbjörn kanske kan bistå med. Jag upplevde att friläggningsknappen för växeln på sidan var rätt trög och ville ta en titta inuti. Väl med kåpan så är det några som dyker upp. Det finns lite blandat kablage utöver gasvajrar. I bifogade bilderna ser man grön/blå/röd, dessa gissar jag går till tilten (som funkar). Sedan finns det två stycken gul/röda sladdar. Dessa kommer in underifrån och där den ena är lös enligt bild (med inringning i rött). Jag gissar att den ska sitta fast, precis som den andra (som är gömd i gummihöljde) in i lilla dosan med en röd knapp på toppen. Någon som vet funktion av dessa gul/röda sladdar? De ser ut att vara snurrade några varv även inne i själv reglaget. Jag skulle gärna plocka bort och isär med reglaget för att kunna rengöra och smörja lite samt sätta fast den lossade gul/röda sladden. Några tips hur man går tillväga? Hur sitter gasvajrar fast in i själva reglaget och behöver något trimmas in åter om man lossar dessa? Som ni hör tas alla svar tacksamt emot. /Daniel Redigerad igår kl 14:18 av Grytnas Lagt ämnet i fel del av forumet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser