Gå till innehåll
tisdag 01 april 2025
Ingemarh

Airmar DST 810 logg/ekolod

Rekommendera Poster

Har en två år gammal Airmar DST logg/ekolod ansluten till ett NEMEA 2000 system. Ca var 10e min försvinner information på  instrumentpanelerna och då syns enbart tre streck under ca 2 min. Har kollat samtliga anslutningar mot NEMEA systemet. Givaren ger också information via bluetooth till en app i telefonen och där blir det aldrig något avbrott. Har diskuterat med återförsäljaren av instrumentet som misstänker att det är givaren som det är fel på och att det  behövs en ny.

Kommentarer mottages gärna ifall det kan finnas någon alternativ lösning av problemet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Ingemarh:

Har en två år gammal Airmar DST logg/ekolod ansluten till ett NEMEA 2000 system. Ca var 10e min försvinner information på  instrumentpanelerna och då syns enbart tre streck under ca 2 min. Har kollat samtliga anslutningar mot NEMEA systemet. Givaren ger också information via bluetooth till en app i telefonen och där blir det aldrig något avbrott. Har diskuterat med återförsäljaren av instrumentet som misstänker att det är givaren som det är fel på och att det  behövs en ny.

Kommentarer mottages gärna ifall det kan finnas någon alternativ lösning av problemet.

Jag har ingen lösning på problemet men skulle vara tveksam till att det är mätningen i givaren. Om givaren ger data via blåtand så bör elförsörjning och mätning vara ok. Jag skulle nog snarare leta i N2K-kommunikationen. Oxid i någon kabelanslutning? Datakommunikationen i givaren? Datakommunikationen i plottern?

Har du fler N2K-prylar i nätverket? Om de fungerar så kan du kanske bortse från fel i plottern.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...