Gäst Åse Postad 31 Oktober , 2000 Har du en Hydra? Vi försöker samla ihop oss för att kunna utbyta tips och råd. Hör av dig till mig om du har en Hydra och vill vara med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Ralf Postad 31 Oktober , 2000 Kan du inte börja med en hemsida? Jag tycker Hydran är Världens bästa båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Sivert Dahlbäck Postad 3 Juni , 2001 Jag har en Hydra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JohanBring 0 Postad 11 Mars , 2004 Hej! Vi har blivit av med våra dynor till vår Hydra? Vet du vart man kan få tag på mått till dem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lisa Lindblom Postad 31 Mars , 2004 Vilken bra idé! Jag har också en Hydra och tycker att det är en underbar båt. Just nu letar jag efter tips om man vill sätta in en förpikslucka (något som jag sett på andra Hydror men som min tyvärr saknar än så länge). Några tips någonstands? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krollof 0 Postad 6 April , 2004 Jag köpte tillbaka familjens första segelbåt i sommras och det är en Hydra men jag har inte sett till någon systerbåt. Kanske det beror på att hon ligger i Karlstad med det underbara sötvattnet. Bra ide i allafall, jag blir gärna med i klubben!//Kristian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Sten Ljungkvist Postad 17 Juni , 2004 Var inte du med i en annan Hydragrupp som verkar ha dött sotdöden? Hur som helst - Jag har fortfarande en Hydra och är gärna med i grupp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Sara Gotthardsson Postad 7 Juli , 2004 Hej! Jag har en Hydra och funderar på att sy bomkapell till den! Är det någon som har mått till det? Tacksam för svar! Jag är gärna med i en Hydra-grupp! /Sara Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Gösta Postad 22 Juli , 2004 Hej!! Jag sydde ett till min Hydra häromdagen, jag har inga mått utan sydde på fri hand, men om, du vill kan jag mäta upp det vid tillfälle. MVH G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Markus Meili Postad 31 Juli , 2004 Här finns en Hydra till, som fortfarande är ett stort nöje. Men nu verkar det bli dags att byta storsegel. Vet någon var man kan få tag på ett nytt eller begagnat storsegel? Markus.Meili@itm.su.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 15 Oktober , 2004 Nu är det snart dags att ta upp Hydran ur vattnet, visst är det hemskt. Det är onaturligt för en båt att stå på land!! G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hydra06 0 Postad 11 Juli , 2006 hejsan jag undrar ,finns klubben kvar??,jag är nybliven ägare till en Hydra 20 så jag vill gärna ha kontakt med andra Hydraägare hasserocklind@hotmail.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tillstrom 0 Postad 18 Augusti , 2006 Jag är också nybliven Hydraägare och är intresserad av en klubb för utbyte av erfarenheter! Mvh Fredrik (fredrik@tillstrom.net) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Saphire 5 Postad 7 Maj , 2007 Me too! Sliter just nu som ett djur med lacken, både över och under vattenlinjen. Det är idel känslomässig berg- och dalbana när det i ena stunden såg ut att bli massor med jobb, för att sen se ut som att jag skulle kunna rädda gelcoaten..för att nu se ut som att jag får slipa av rubbet och börja från grund. =( Hur hon är att segla har jag ingen aning om, och hur seglen mår vågar jag inte tänka på med tanke på hur illa resten är.. Men hon kommer bli så fin så! Är det någon som vet om företaget som tillverkade dem finns kvar någonstans? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tillstrom 0 Postad 7 Maj , 2007 Det var ju Boo-Marin som tillverkade den. Det finns en webadress: www.boomarin.se men den verkar inte vara uppe och studsa, dock finns denna: http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=UHTKBDz25UeUd0 XDeNYKQ==&Vkid=11353204&SearchType=4&wflWhite=1a1b&wflPink=4a&vad=boo marin&var= Putsa på bara! Den kan glänsa! :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Saphire 5 Postad 7 Maj , 2007 Finns inget kvar att putsa upp! Problemet är att den har blivit slipad på flera gånger tidigare, så nu finns inte mycket kvar att jobba med. Glasfibern lyser igenom som mörka flammor på flera ställen. Så nu överväger jag lite brutalare arbete: slipa, grunda, lacka.. Synd på orginalfärgen, men vad tusan, det ska vara en -73 så man får väl anse att hon klarat åren väl ändå. Om det ändå vore lika lätt att återställa sig själv till nyskick! Är det någon här som gjort några större modifieringar av ruff? Byggt in en liten toa kanske, eller något annat så där lite mer arbete än en extra kryddhylla? Skicka gärna bilder! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bananaz 1 Postad 22 Maj , 2007 Det tycker jag låter utmärkt! Håller på att rusta upp lite peu en peu... och har behov av att se andras båtar för att få idéer och dela med mig av mina! /Jakob UMS Uppsala Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Saphire 5 Postad 23 Maj , 2007 Jag kommer få problem när det är dags att göra henne fin invändigt. Mycket träinredning måste bort då det blivit dåligt och dessutom är jag en hängiven optimerare av förvaringsutrymme. Det måste finnas smartare och tåligare lösningar än det som är nu... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Saphire 5 Postad 9 September , 2007 Jag drog igång en hydraklubb här, men jag är inte världens bästa klubbledare direkt.. Hoppa in i klubben vettja, så får ni komma med förslag på hur vi ska utveckla den! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bananaz 1 Postad 9 September , 2007 ) Att vara en klubb för segelbåtar och inte sitta vid datorn dagarna i ända kanske är ett bra tecken för Hydrans goda seglingsegenskaper? Det ska bli skoj att se om det finns tips och lösningar som man kan lära sig eller lära ut till andra med samma båt. Saphire, du är inte ensam om att driva klubben... /Jakob Hydra S95 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hydra06 0 Postad 21 Januari , 2008 Hej på dej Saphir! Hur går det med klubben för oss Hydraägare? Vill gärna vara med om det blir nåt! MVH. Hasse. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
starfallorion 0 Postad 21 Maj , 2008 Hej Jag saknar dynor(a) babordsstickkoj.Hydra 20 min mailadesess är sj.madsen@yahoo.se bost tfnr 031 713 66 46 eller mobil 0733 10 43 42 lyssnar aldrig av tfn och skulle du snubbla över detta så får vi se om vi kan lösa någon form av köp, är jag otydlig så ring gärna mellan 13 00 t om 24 00 Med vänlig hälsning Johnny Madsen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
starfallorion 0 Postad 21 Maj , 2008 Har nyligen köpt en Hydra i Göteborg va ute och tog en repa i helgen de småbåtar jag har haft, stortriss och Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bananaz 1 Postad 22 Maj , 2008 Jag tror inte att det finns så många begagnade dynor att hitta för en underbar Hydra! Det bästa är nog att köpa en ny eller begagnad bäddmadrass med rätt tjocklek och skära till den. Har själv planer på att modifiera min lite så att man lättare kommer åt stuvfacken utan att behöva brottas med hela dynan! Sedan kan man pimpa den med konstpäls, i mitt fall från Bauhous och spara en massa pengar på findyntyg! Kolla in mitt fotoalbum. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tillstrom 0 Postad 29 Maj , 2008 Vi har en supstuga till våran Hydra i orange (som matchar det röda skrovet alldeles förträffligt). Vi provsatte det igår och fick upp det efter lite trixande. Jättesnyggt! Dock fanns ett annat tygstycke med i samma påse som ser ut som bifogad bild. Den ser ut som om den skall sitta över luckan men vi fick den inte att passa. Det fanns inga naturliga färspunkter och satte man denför högt så glappade det i nerekant och satte man den för lågt så gallapde det i överkant. Är det någon som vet vad det är och var den skall sitta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bananaz 1 Postad 29 Maj , 2008 Har tyvärr ingen aning om hur det sista tygstycket ska sitta då jag inte har en supstuga till min båt än! En gissning är att kanske ska sitta inne i båten som insynsskydd kanske? Men jag är dock mycket intresserad över vilka mått den och supstugan har samt hur du monterat den! Hade planer på att leta efter ett begagnat tunneltält med glasfiberbågar för att få sittbrunnen tillgänglig under ruggigare dagar ute i skärgården men en klassisk lösning skulle se trevligare ut!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hampus_Fredriksson 0 Postad 5 April , 2009 Hej jag har en hydra nyinköpt för i år och jag älskar den verkligen. Jag arbetar med hemsidor på min fritid så jag kan snickra ihopp en trevlig lösning på en funktionel hemsida med forum Bildgalleri och övrigt Gratis =) www.batenhydra.se.nu kolla in den länken om några dagar så karnse det kan bli någe =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hampus_Fredriksson 0 Postad 23 Maj , 2009 Hej Gott folk jag undrar hur ni har det med toalett lösningar i eran hydra? fundrar på en portapotti men vet inte vart man kan placera den! hur har ni löst denna punkt i eran hydra? Supertacksamm för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bananaz 1 Postad 25 Maj , 2009 With a bucket, myfriend, with a bucket! Eller med rumpan vackert vit under flaggan ;o)!! Har inte hittat bra plats för en portapotti, såvida man inte delar den och har den under sittbrunnen alternativt har den monterad och används som trappsteg... ...men det blr ännu trängre än vad båten är redan innan. Zaphire håller på med större ombyggnad invändigt och jar samma tankar som dig så hon kanske kan hjälpa till med lite mer detaljer. Blöjpåsar håller i några dagar innan diffusionsskiktet är helt väck samt en pinkdunk lätt kan användas under kuling! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AnnAnn 0 Postad 5 Juli , 2009 Hej! Jag har precis köpt en Hydra, premiärtur i måndags!!! Blev så nöjd! Haft en del strul med sneda vantskruvar och strulande utombordare i början men nu verkar det ordna upp sig! Hittade denna tråd, hur gick det med hemsida och Hydragrupp?? Jag är gärna med!/Ann Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser