Gå till innehåll
torsdag 27 mars 2025
gilla

Min Garmin radar har lagt av

Rekommendera Poster

Ser ut som om den behöver packas upp och monteras.

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag men så ligger det inte till... Bortse från kablarna

Redigerad av gilla
La till text

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns det någon som kan laga radaren? Behöver en  "expert" på Garmin. helst i Sthlm området.  .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  2025-03-24 vid 06:21 skrev gilla:

Finns det någon som kan laga radaren? Behöver en  "expert" på Garmin. helst i Sthlm området.  .

Du får nog beskriva lite närmare vad som händer och inte för att få några seriösa svar överhuvudtaget. Nu är det ungefär på nivån "det är fel på min bil, behöver tips på vem som kan laga den".

Är den stendöd, verkar den leva men går inte få någon kommunikation, "låter" det något ur den, verkar den snurra men det kommer ingen info/bild o.s.v. ?  Vad är det för modell, ålder, vad har du för display för att visa radarbilden, ev. felmeddelanden, finns det ens spänning fram, drar den någon ström.....?

Men bara genom att titta på bilderna ser det ju ut att ha varit en del fukt i den. Och är den mer än ett par år gammal (vilket den nog verkar vara) så lär det kosta mer än den är värd att få reparerad. OM nu felet är inne i radarn.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  2025-03-24 vid 06:21 skrev gilla:

Jag brukar kontakta Nobelius Elektronik & Data när jag/vi behöver service/reparation av vår navigationselektronik. De har ingen flashig butik och inte heller några avlönade influencers som skriker högljutt på alla "sociala kanaler", utan är några truliga gubbar som har varit med förr. Ibland svarar de i telefon på nummer 08-211155.

Nej, jag har inget ägande i det bolaget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack har pratat med Nobelius Tusen tack för hjälpen

Anders

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...