Kakelkungen 1 Postad 14 timmar sedan Hej behöver lite hjälp med inställningar i victron regulator.det är en 20 amp.blysyra 12 v 75 amp fritidsbatteri.har detta för att underhållsladda batteri när båten står oanvänd.panelen är på 100 watt.skickar en skärmdump på aktuella inställningar.vill ha hjälp med detta så jag inte förstör batteriet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 568 Postad 13 timmar sedan Ser bra ut! Jag brukar rekommendera att man sätter ner ”equalisation voltage” till samma som absorption så att om man råkar slå på Equal så händer inget farligt. 2 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kakelkungen 1 Postad 12 timmar sedan Tack så mycket 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 517 Postad 4 timmar sedan 9 timmar sedan skrev ChristerN: Ser bra ut! Jag brukar rekommendera att man sätter ner ”equalisation voltage” till samma som absorption så att om man råkar slå på Equal så händer inget farligt. Tycker du man jan skippa utjämningsladdning helt och hållet? Om ja, varför? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser