Skeebum 1 Postad torsdag kl 14:30 Hej Jag vill serva mina spridare på min Yanmar 2GM20. Har ni något tipps om vem som kan göra det? Gärna i Mälardalen, eller om jag kan skicka dom. Mvh Ola Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 981 Postad 22 timmar sedan 2025-03-20 vid 15:30 skrev Skeebum: Hej Jag vill serva mina spridare på min Yanmar 2GM20. Har ni något tipps om vem som kan göra det? Gärna i Mälardalen, eller om jag kan skicka dom. Mvh Ola Jag lät göra en stor genomgång av min dåvarande 2GM20 hos en marinmotorverkstad. De lämnade bort spridarna till en lastbilsverkstad (Volvoverkstad i Norrköping). Du kan nog kolla med valfri dieselverkstad. Det är inte märkesspecifikt med insprutare. Verkstadshandboken anger "Fuel injector pressure 170+/-5 kg/cm2 (2347-2489 lb/in2)" Här är avsnittet om bränslesystemet - första halvan. 03-01--16_Fuel_system.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 981 Postad 22 timmar sedan Å här är fortsättningen av avsnittet om bränslesystemet - andra halvan. 03-17--32_Fuel_system.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser