Passgard 4 Postad 6 timmar sedan Hej. Jag ska tömma växelhuset på olja och har nu försökt att få bort avtappningspluggen men den sitter stenhårt. Har testat med 5-56 men utan framgång. Tyvärr är den också en plattmejsel som gäller vilket gör det svårt att få bra fäste. Vågar man gå på med värme eller riskerar man att göra skada på drevet då? Antar att olja måste tömmas innan man demonterar växelhuset? Mvh Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 828 Postad 4 timmar sedan 2 timmar sedan skrev Passgard: Hej. Jag ska tömma växelhuset på olja och har nu försökt att få bort avtappningspluggen men den sitter stenhårt. Har testat med 5-56 men utan framgång. Tyvärr är den också en plattmejsel som gäller vilket gör det svårt att få bra fäste. Vågar man gå på med värme eller riskerar man att göra skada på drevet då? Antar att olja måste tömmas innan man demonterar växelhuset? Mvh Martin Om du värmer för hårt ryker packboxar mm. Själva packning till pluggen SKA alltid bytas, så den behöver du inte vara rädd för att bränna bort. Rätt verktyg så är det relativt enkelt att ta bort den. Jag kör med bits, finns hos drevdelar tex. Inte helt ovanligt att det sitter dubbla och ibland trippla packning pga tidigare personer inte kollat i hålet innan dom sätter tillbaka pluggen, bara ett tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 515 Postad 4 timmar sedan Det brukar hjälpa att snedställda skruvmejsel och sedan slå ett bestämt slag på hörnet av mejselspåret. En del förordar en slagskruvmejsel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Passgard 4 Postad 2 timmar sedan 1 timme sedan skrev patrikflink: Om du värmer för hårt ryker packboxar mm. Själva packning till pluggen SKA alltid bytas, så den behöver du inte vara rädd för att bränna bort. Rätt verktyg så är det relativt enkelt att ta bort den. Jag kör med bits, finns hos drevdelar tex. Inte helt ovanligt att det sitter dubbla och ibland trippla packning pga tidigare personer inte kollat i hålet innan dom sätter tillbaka pluggen, bara ett tips. Tack för tips 👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Passgard 4 Postad 2 timmar sedan 1 timme sedan skrev excel319: Det brukar hjälpa att snedställda skruvmejsel och sedan slå ett bestämt slag på hörnet av mejselspåret. En del förordar en slagskruvmejsel. Yes, jag värmde lite försiktigt och sen gjorde jag precis som du skrev och då lossna den 👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser